"מי שממושמע לרה"י, לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה"

"אנחנו אחרונים שנבדוק את האחוזים האלה, אם אדם הולך בדרכו של ראש הישיבה, ממושמע עד הסוף לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה, זה לא מענייין אותי זו לא הגישה"
ישראל פריי 10 Comment on "מי שממושמע לרה"י, לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה"

למשבר הסמינרים ישנה זווית נוספת ופחות מוכרת • לטענת נציג 'בני תורה' בעיריית ירושלים, הכל נובע ממעבר אלפי תלמידות לסמינרים חדשים שהוקמו, ומפחד הח"כים לאיבוד השליטה • מבטיח: במוסדות החדשים לא תהיה אפליה

חיים אפשטיין
"אנחנו אחרונים שנבדוק את האחוזים האלה, אם אדם הולך בדרכו של ראש הישיבה, ממושמע עד הסוף לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה, זה לא מענייין אותי זו לא הגישה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמה קרדיט שלא תיתנו לרוממות כוונותיהם של אישי הציבור המתעסקים בסוגיות הרות גורל לחיי הדת, המדינה ולחיינו, איכשהו, תמיד יגיע השלב בו יתורגמו מהלכי שלום, משברי רכבת או סערות אפליה לקרבות פוליטיים, ויתמקמו היטב במשבצות המקובלות של מלחמות גפני-ליצמן ודרעי-ישי, או בתבניות המוכרות של יתר הפלגים המרכיבים את הקואליציה החרדית.

קחו לדוגמה את סוגיית הסמינרים. המשבר פרץ לאחר שלילת תקציבים של משרד החינוך ומבטא קרב איתנים בין צביקה כהן וש"ס למנהלי הסמינרים ופטרוניהם ב'דגל', אבל זה לא הכל. לסגן ראש עיריית ירושלים ונציג 'בני תורה' יש זווית משלו למשבר הנוכחי, שלטענתו נעוץ בכלל בפרישת אלפי תלמידות למוסדות חדשים, ומונע מפחד הח"כים לאיבוד שליטה.

"נפל דבר בישראל, קרה פה משהו", אומר חיים אפשטיין למוטי לביא ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי'. "ב"ה אנחנו הקמנו רשת של למעלה מ- 3000 חניכים כן ירבו – שזה רק ההתחלה, אנחנו כבר יודעים את הביקושים שיש הלאה – פתאום גילו כל מיני פטרונים, ח"כים למיניהם, שעד היום הם היו הפטרונים, לא היה שייך לשלוח ילד לחיידר בלעדיהם, היו צריכים לבוא אליהם ולהתרפס, פתאום לא צריכים אותם, הדבר קם בלי כל המערכת הפוליטית".

לדבריו, "קם פה משהו חדש, אז איך הם מסיתים את הציבור? – אומרים: תכף יהיו לנו אחוזים אתניים – שנוהגים עד היום בסמינרים, שזה דבר נורא ואיום – האחוז האתני יהיה לרעתנו, שהם יקחו רק אשכנזיות, זה כל מה שקרה פה".

אפשטיין התייצב נחרצות לצד סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן: "אני לא רוצה מדי להחמיא לו כי אני יודע שזה יעלה לו ביוקר, הוא עשה עבודת קודש עניינית, אני יודע כמה אנשים עומדים בלשכה שלו ובוכים והוא הופך עולם, אז הוא הפושע שאותו מצאו, כי היום אלה שצריכים להיכנס לסמינרים כבר לא מגיעים לאותם פוליטיקאים החרדיים, כבר לא מגיעים אליהם, הם הולכים לצביקה כהן, זה מה שכואב לאותם אנשים".

ולפחות בגזרה אחת, יש בפי אפשטיין בשורה. לדבריו, במוסדות החדשים של 'בני תורה' תתקבל כל בת, יהא מוצאה אשר יהא. "אנחנו אחרונים שנבדוק את האחוזים האלה, אם אדם הולך בדרכו של ראש הישיבה, ממושמע עד הסוף לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה, זה לא מענייין אותי זו לא הגישה".

האזינו:



10 תגובות

מיין תגובות
  1. 10

    חפשטיין החצוףףףףף
    שלא ידבר על מי שלא שומע לראש הישיבה!!!!!

    1. זכותו המלאה לדבר על הבעת נאמנות לדרכו של הגר"ש שליט"א בכל הנוגע למוסדותיו כשם שהפלג הבני ברקי דורא זאת במוסדותיו, אינכם בעלים על היהדות. תקלטו.

  2. 9

    ברור. ברור.
    אפשטיין יקבל כל בת מ"יהדות התורה" בשמחה ובלי שום חשש קל אפילו…
    הוא גם בכלל לא בעד פילוגים ודברים כאלה…
    ממש יהא חלקי עמו…

  3. 8

    מסתבר שגם בבני תורה מתרגמים כל דבר לעניינים פוליטיים!
    פתאום נציג בני תורה הטוענים להחזקת דעות והשקפות בפלס כפי המסורה, מצדד בעד מי שמכניס בכח
    את מנהל המחוז להתערבות בחינוך החרדי, ועוד מדגיש שהתמיכה שלו היא הרבה מעבר למה שאמר כעת
    אם כן נציג בני תורה תומך במסירה ובפגיעה אנושה בעצמאות החינוך החרדי בשם… כן בשם ההשקפה
    בושה וחרפה!!!
    אגב, אם הגישה של בני תורה היא רק לגופו של עניין ולא לגופו של מוצא, מדוע לא שמענו מפיהם זמירות אלו קודם הפילוג?
    הרי ישנם לא מעט מתוכם שהיו כבר אז בעמדות מפתח, ומעולם לא יצא מפיהם הפנינים שמשמיע חיים אפשטיין,
    זה קל מאוד לפזר אמירות שקשה להפריכן בזמן כה קצר של קיום מוסדות בני תורה, אבל הזמן יעשה את שלו
    ואז כולם יווכחו מה עומד באמת מאחורי הדברים.

  4. 7

    מה לו, להם ול"משרד החינוך" המשוקץ???
    טריפה תועבה וכו' וכו'….
    אהבתי את ה"אלפי בנות". נכון, לצערי יש להם ציבור אבל לא אלפים, אל תגזימו.
    גיואאאאאלד!!!!!!!!
    "גזירת החינוך"

  5. 6

    הבעיה היתה גם מתי שגפני היה נאמן בבית הגרי"ש אלישיב
    ולמה מעלים כזה בן אדם לשידור שמשתמש בביטוים של אנשי רחוב חילוני, על איזה ארונות הוא דיבר….

  6. 5

    אני לא מבינה מה חצוף הוא שומע לרב שלו אתם תשמעו לרבנים שלכם אתם לא נורמלים כמו שלכם יש בית ספר גם להם יש מה הבעיה שלכם מה אתם רוצים אתם אומרים פה שהרב אוירבעך לא שומע לרבנים ? הוא רב גדול וצדיק בעצמו יש לו קהילה גדולה תתפוצצו! יש להם מוסדות מלאים יש את האלה גם שבורחים ממכם מהבית ספרים שלכם מציאות כי כך אמר להם רבם!מודיעין עילית יש להם בית ספר , תיכון , סמינר, וגם ת"ת ויש תלמידים ותלמידות רבים אז יוצא לכם העיניים ? זה לא סוד שהיה מאז ומתמיד מחלוקת בין ירושלים לבני ברק

  7. 4

    לאפשטיין גם לא אכפת אם ראש העיר שומר שבת או לא העיקר שימנה אותו לסגן

  8. 3

    אומר אפשטיין הציניקני "אם אדם הולך בדרכו של ראש הישיבה, ממושמע עד הסוף לא אכפת לי אם הוא אוכל קוגל או קובה" זאת אומרת שאת כל האפליה שהוא עושה הוא תולה בכך שהבת המסורבת "אינה הולכת בדרכו של הרב אוירבך עד הסוף". בוש והכלם לך!!!

  9. 2

    יעלה תעזבו אותם מה יש לכם מהם הם סרים למרות רבם יש לכם בעיות לא לבני ברק